Online groei creëren
Online groei creëren is organisatie breed, haakt aan op corporate strategie is een aan een geschakeld proces. Een proces dat continue in beweging is en onderhevig is aan interen, externe factoren.
Het is vooral keuze durven maken. Het is een groeipad waarlangs de organisatie zich op het online vlak gedurende een aantal jaren wenst te ontwikkelen.
Sinds 1999 ontwikkelt en hanteert Raupp hiervoor het model van de 4d’s. Meer weten neem gerust contact op.
4d’s bij kleine versus grote organisaties
Dit model is bruikbare voor zowel grote als kleine organisaties. In grotere organisaties waar spraken is van bijvoorbeeld een zelfstandig online afdeling team of waar gewerkt wordt met een specifieke digitale strategie. Valt de corporate strategie onder de verantwoording van het hoger etalon zoals de groepsdirecteuren. Derhalve dient de corporate strategie voor managers als een vertrekpunt.
Bij kleinere organisaties is géén spraken van een corporate strategie. Veelal hebben kleine onderneming wel duidelijke ambities. Deze ambitie behalen is dan de richting van waarheen een organisaties wil.
Doel 4d’s
Heeft als doel er voor te zorgen dat een organisatie goed voorbereid en wel overwogen de voor hun relevante elementen uit de online wereld actief inzet ten einde groei de gewenste ontwikkelingen te realiseer. Concrete geformuleerd:
- Verbeteren van de dienstverlening
- Sterkere propositie
- Bezuinigen
- Omzet groei realiseren
- Conversie vergroten
Customer lifecycle
De customer lifecyle en de customer journey ook wel de klantreis genoemd. Dat is één van de modellen, (ontwikkelcyclus) die veelvuldig ingezet wordt bij het tot stand komen van een online strategie. In het schema is onze versie van de customer life cycle weergegeven. Weten hoe wij erover denken, connect us.
Hoe dan ook online doelen realiseren / groei creëren is een continue ontwikkelcyclus. Waarbij het bijsturen misschien nog wel de lastigste component is.
Vragen? Stel ze gerust.
Online marketing info
Artikelen / Whitepapers over onlinemarketing items.
Duivelsvierkant en online strategie
Responsive website of App strategische keuze