Direct messaging voorbereiding startanalyse

Direct messaging de voorbereiding.

Wij zien verspilling op treden omdat we interen niet snel genoeg en adequaat communiceren. Hoe kunnen we onze interne communicatie verbeteren? Steeds vaker horen we deze vraag, die eigenlijk een wens is. Recent nog uitte het Pensioenfonds de wens ‘Om elkaar snel en tijdig te kunnen informeren over belangrijke zaken in korte tekstberichten’. (Zie klantcase >)

 

Dit artikel beschrijft hoe je je kunt voorbereiden op een succesvolle implementatie van Direct messaging functionaliteit binnen je organisatie. Ben je opzoek naar een training Direct messaging? Check Training Direct messaging >

 

Zeven stappen ter implementatie.

In zeven stappen goed voorbereid voor de invoering van je direct messaging functionaliteit.

  1. Gezamenlijk definiëren wat in company messaging voor jullie organisatie betekend.
  2. Vaststellen van ‘het waarom’ je directe messaging willen inzetten.
  3. Opstellen direct messaging mogelijkheden matrix
  4. Bewustwording van security issues.
  5. Selecteren van software / tool.
  6. Vaststellen en verdeling rollen.
  7. Opstellen plan van aanpak voor implementatie.

De zevenstappen van het direct messaging traject zijn de voorbereiding voor je implementatie. De volgende stap is het implementeren binnen je organisatie en het trainen van je medewerkers.

Meer info www.businessstrategen.nl/direct-messaging.